tisdag 15 september 2009

Dagens namn: Siri

Idag var Limpan äntligen ledig en dag från jobbet. Vi passade på att hälsa på! Hon hade kommit iordning och det är superfint i hennes nya lägenhet. Hon var lite butter för att hennes bil inte startat när hon slutade jobbet igår. Så hon o hennes samåkare fick ta bussen hem efter lite om o men. Kvar i Karlskoga står bilen o skäms. Dumma dumma bil. Hoppas inte det är något dyrt fel.

Hon höll även på o tvättade för första gången i hennes nya tvättstuga. Det tog ltie längre tid eftersom det bara fanns EN tvättmaskin. Så när hon var nere o hängde en maskin passade jag på att hälla ut en stor kopp kaffe över köksbordet med duk, så hon fick lite mer att arbeta med.



Efter vi blivit kompisar igen gick vi en sväng i hooden. Väster är väldigt fint. Det finns massor av trevliga parker. Och massor av gamla fina hus. Linn tyckte huset mitt emot hennes var jättefint o drömde sig bort; "Däääär vill jag boo! Åh vilka stora vackra fönster!" Efter lite mera synande kom det fram att det var en kyrka. Där är inte ens Limpan medlem, så det är bara att glömma ;)

Namnsdagsbarnet o tant Linn.



Efter vistelsen hos Linn blev det lite shopping. Mest mat. Men även en hel del snittblommor, som senare förvandlades till en höstig bukett. Blandade även in en del från trädgården och endel från skogen. Gick över med den till grannen, som tack för alla de fina kläderna Siri fick igår.
Vi brukar inte fira namnsdagar. Men eftersom det var Siris första namnsdag idag, och jag var tårtasugen när jag gick i mataffären, så fick det följa med en prinsesstårta hem. Prinsessan i fråga fick ju tyvärr inte smaka. Men det fick jag :) ....och Larsa, pappa Leffe o Ann-Britt.
Det blev några få blommor över som fick pryda tårtbordet. Och med lite O´hoj chokladsås såg tårtan nästan hemmagjord ut! =)
Imorrn är det barnvagnspromenad och lunch vid Naturens Hus, med "mammorna" som gäller!

4 kommentarer:

Li sa...

Ja väster är mysigt. På dagtid iaf, på kvällarna får man passa sig lite för de där parkerna, men så är det ju nästan överallt. Vill också hälsa på Limpan snart, hoppas jag hinner det till helgen. Fina blommor och tårta också. Det kunde hon unna sig Siri när hon gått på mjölkdiet så länge.

Susanne sa...

Grannen tackar SÅ mycket för den superfina buketten!!!

Jempan sa...

Jag vill också vara din granne och få så fina blommor. Grattis till Siri i efterskott hälsar Eilie som inte har någon namnsdag. Jag tycker gott att Linn borde få flytta in i kyrkan, vi betalar ju för tusan kyrkskatt, hehehe.

Linn sa...

Haha, tack för igår knäppis. :) Vad fin buketten blev, duktigt! Och Siris namnsdagstårta såg smarrig ut, synd att hon själv inte fick smaka!