tisdag 22 september 2009

Klarvaken...

Siri vaknade inatt. Kl 3. Tog upp henne och kände att blöjan var blöt. Hon har inte kissat på natten den senaste veckan. Konstigt nog. Ny blöja och suga i sig lite mat i vår säng, tills hon somnade. Normalt vill hon ha mat vid 7 på morgonen och får då sova i vår säng till klockan 8 när klockan ringer, nuförtiden. Men nu var klockan mitt i natten och jag tyckte hon fick återgå till hennes säng. Där ville hon inte somna lika lätt. Efter en halvtimmes nattning, sov hon.

Men jag då? Nu var jag klarvaken. Jag blir så torr i halsen av att amma på natten/morgonen. Det stack o kliade. Jag svalde hårt och försökte att inte andas för att det skulle irretera mindre. Ville itne hosta, då kanske hon vaknade igen.... När halsen väl blrjade ge med sig och jag kunde försöka somna om på riktigt ringde Larsas klocka. Klockan var 5, och dags att gå upp. Väckte honom så tyst jag kunde, så han inte snoozade med båda mobilerna.. Vi började igår med att han tar ut Safira på morgonen så har jag ett problem mindre när min morgon börjar. Det är en trött hund vi har som inte vill gå ut hursomhelst. Man får lyfta ner henne till undervåningen om hon ska vakna innan 12 på mornarna. Efte att han lyft ner henne är han inte snabb nog med kopplet så hon kommer upptassande igen.... Där stoppar jag henne och går ner själv. Jag är ju så vaken det bara går nu. Han får på henne koppel o går ut. Där har getinginvationen kommit tillbaka med besked!!! Att smita ut ur ytterdörren gav 5 getingar i hallen. Jag hatar dom och är rädd för dom. Safira togs in genom fönstret i köket. Där fick han även sin thermos för att dra iväg till Motala.

Nu har jag läst tidningen och är fortfarande inte det minsta trött. Vågar ju ändå knappt gå igenom geting hallen och upp till sovrummet. Vad göra med alla dessa getingar? Varför ska dom hänga här hos oss? Var är deras bo?? Kan det vara nått bo där ute som man inte ser? Kanske jordgetingar i krukan utanför dörren? Varför är de bara där på natten/morgonen? Men framförallt: Hur får jag bort dom?! Jag vill finna en effektiv spray som man kan spraya på lååångt avstånd och som tar död på alla. Finns den? Ge mig.

Här ska sökas på internet!
Men när ska jag sova?

Inga kommentarer: