lördag 5 september 2009

Cillit BANG och smutsen är VÄCK!

Hur mkt jag än ogillar reklamen så måste jag erkänna att det stämmer. L köpte hem det till badrummet, där det visade sig vara det vi letat efter. När man bor granne med ett kalkbrott har man kalk så det räcker och blir över med kalk i vattnet. Detta har satt sina spår på hushållsmaskiner och badrumskeramik. Vårt badkar har alltid varit massa kalk i. Vi har provat alla möjliga kalkmedel, men icke. Nu har vi det ultimata; Cillit Bang. Smutsen (kalket) är väck!

Idag har jag provat supermedlet på en gammal pajform som från första gången vi använde den har haft bruna kanter. Har provat allt på detta men inget har fungerat. Tills idag =) Ja, titta själva!

Före: (klicka)



Efter:


Strålande rent! Vad ska rengöras härnäst?? Hundens skägg?

1 kommentar:

Susanne sa...

Åh wow! Vilken skillnad! Vi har kalkfilter... Gav upp bara några dagar efter vi flyttat in. Sliter hårt på tvätt- o diskmaskiner med så mycket kalk!!

Vi har inte repat oss riktigt ännu. Men snart så!!

Häromdagen undvek jag dig. Helt med flit. Nyfikenhetsbarnet A hade inte somnat o skrek argt i vagnen. Om jag skulle hälsat eller pratat med nån skulle hon inte somnat o blivit super pigg...

Annars brukar jag hälsa ordentligt på folk... hahaha!

Vi ses!