måndag 28 september 2009

Datavanor

Nu är det reklampause igen så jag passar på!

L säger att jag är beroende av datorn. Det stämmer. Det har jag varit sedan barnsben. Eller sedan internet kom iaf. Innan det var det Nintendo 8-bitars som gällde. Det har jag förövrigt kvaar och kopplas in då och då. När internet kom var det modem som gällde. Då var det upptaget på hemtelefonen, som på den tiden användes flitigt av hela familjen = alla blev arga på mig. Jag fick internetförbud. Detta fungerade inte. Smög mig ut på internet ändå. Men mamma o pappa gick o lyfte telefonluren då o då för o se om jag var uppkopplad, och det var jag ju. Men varje gång de lyfte så bröts det. Har för mig de tog modemet ibland oxå. Kommer inte ihåg vad jag gjorde på internet men viktigt var det, det vet jag :)

När jag är hemma och får 2 sekunder över så brukar jag hamna framför datorn. Först o främst läsa min mail. Läsa bloggar, nyheter och fynda saker på tradera och blocket.
Idag har jag inte hunnit sitta ner ens en sekund förren nu, sent på kvällen. Det är min tid för mig själv. Istället för att kanske läsa en bok. Sitta o surfa runt, runt. Vartän datamusen tar mig! men det sker oftast i raklampauserna bara. Nu börjar programmet igen!

Inga kommentarer: