onsdag 16 september 2009

Naturens Hus

Siri sover ca 9-10 timmar/natt. Eftersom vi lägger henne rätt så sent så brukar hon vakna vid 7 tiden på morgonen. Då är det; antingen gå upp, eller mata o somna om till kl 10. Detta är fantastiskt! Jag har många vänner som får gå upp både 3, 4 och 5 ggr/natt o mata. Jag är så tacksam snälla lilla Siri för dina sovvanor =) Upp tidigt = isäng tidigt! Hon sover redan sött där uppe. Gullrumpan =)

Idag valde vi att gå upp kl 7. Mös runt här hemma ett tag. Åt frulle o läste tidningen. Gick promenad, och sen bar det av till Naturens Hus för att träffa alla mammor o bebisar ifrån föräldragruppen. Det var kanonväder så vi satt ute med alla barnvagnar. Åt en låång lunch med långa samtal, disskussioner och skratt. Sen gick vi en runda genom vattenparken och rä(ö)vgången. Fantastiskt! Solen lyste och alla var glada. Kan inte bli bättre. Väl tillbaka hade vi så mkt att prata om att vi blev sittandes en stund till. Tillslut skilldes vi åt. Men vi hade så kul ihop att vi ska ses redan imorgon igen =)

Lilla Vincent och Linda.

Efter mammträff så åkte jag o Siri vidare till city. Det blev shopping med bärsele. Hittade så fina jeans som jag bara var tvungen att prova.... fick efter lite om o men av min brallorna jag hade på mig, i provhytten, med Siri på magen, men det var så bökigt att jag tog ur henne o la försiktigt ner flickebarnet på golvet. Det var mjuk heltäckningsmatta, men vet inte om det var positivt eller ej? Där låg hon iaf, o tittade upp på mamma, nöjd o glad. Tyvärr passade jeansen inte alls så hon var snabbt uppe på magen igen. Var även förbi Jenny inne på Sisters en sväng. Hon var så lycklig över att inte jobba i källaren på träffpunken längre :) Skönt att se solen och kunna ta en nypa luft ibland. Och så var det ju mkt större och fräschare!


Snuttan

Jag försöker ha på mig stegräknare på dagarna. Många steg blir det ju! Idag är jag uppe över 13000 steg = 8km. Väldigt kul att se varje kväll hur många man stegat till sig!

Glömde förresten skriva att Safira tyckte jag var väldigt intressant igår när jag kom hem från Linn. Jag hade nämligen med mig en halv katt hem, på byxorna!

2 kommentarer:

Mel__666 sa...

Visst har det blivit fräschare lokal sen sen Sisters & Brothers flyttat.
Ser mycke trevligare ut nu =)

Jempan sa...

ja härligt att hon sover så länge. Våranlilla gullegris vaknar två gånger per natt och vill käka, men vi ligger och myser ganska länge på morgonen, typ till tio halv elva.