onsdag 9 september 2009

Barnledig ikväll :)

Idag gav vi oss ut på lång promenad. Detta trots det osäkra vädret. Packade med regnskyddet till vagnen och det till mig (jacka) Safira som är den av oss tre som tycker sämst om regn hade ingen packning med sig, stackars.

Nu blev det inte synd om Safira eftersom det aldrig började regna. Tur. Det blåste dock stormigt hela vägen, men det är bara skönt. Speciellt när man har diadem/hårband så allt bebishår sitter på plats oxå. Ernst var ute o påtade i sin trädgård såg vi, påväg till Tant Lilas Bod, som öppnat i mitt barndomshem. Malin som har öppnat butiken gick i min klass för ett år sedan. Där fanns mycken fina saker, och lite snask fick följa med oss hem.

Ikväll ska jag till Anna. Hon har ordnat med Tupperwareparty, och jag har sett en chans att umgås med vuxna utan bebisar. Eller ja, utan min bebis iaf. Kanske är andra där, vad vet jag?

Det ska bli så skönt med lite bebis ledigt, för imorrn bitti åker L iväg på Kickoff med jobbet och kommer inte hem förren på fredag. Det blir vår första natt utan varandra sedan hon föddes (förutom den på BB) Det är bara att vänja sig för snart är han säkert borta på jobb igen. Bävar för den dagen.

4 kommentarer:

Malin sa...

Tack så hjärtligt för ditt besök och din länk till TANT LILA-bloggen! =)

Li sa...

Fy fasen för bortajobb.. Vi får ta någon barnledig kväll ibland, kanske gå ut och käka eller gå på bio? Vad sägs om någon gång nästa vecka? Så du har något att se fram emot när Larsa är borta.

Li sa...

Kanske ett glas vin kan slinka ner också? Åh, nu blev jag sugen!

Therese sa...

Kul, jag var också på tupperwareparty hos en Anna i går! Fast nu var ju Anna kanske inte ett ovanligt namn, eller så var jag otrevlig och inte hälsade? hihi