fredag 18 september 2009

Rutiner?!

Jag hittar ingen bra rutin för våra mornar. allt ska hända samtidigt! Jag ska gå upp, klä på mig, vill gärna gå på toa, Safira vill ha mat, Siri oxå + hennes magdroppar, hon vill ha ny blöja o byta bort pyjamasen mot kläder, sen vill jag ha frukost och Safira vill ut o bajsa. Hon är ju för fin för o bajsa på hennes egen tomt så man måste gå en liten sväng.

Det brukar slluta ungeför såhär: Jag sitter utan byxor o ammar Siri, som otroligt nog har fått torr blöja och kläder på sig. Safira sitter nedanför med menande flickar på mina händer sen kylskåpet, mina händer, kylskåpet. Hon tänker: Ta de där händerna till kylskåpet nedrans tvåbening, o ge mig min burkmat!

2 kommentarer:

Li sa...

Ja den där Safira komplicerar ju alltihopa lite eftersom det blir några moment till som ska klaras av. Vi ammar innan vi går upp och sedan byts blöjan samt kläder och då är han så nöjd så då ligger han i babygymmet en stund medan jag kissar och slår på kaffe och sådant.

Li sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.