söndag 27 september 2009

Söndagspromenad

Vi har gått galet långt idag. Skulle bara ta en sväng. jag ville som vanligt gå nya vägar och vi hamnade bortåt Solliden och tog vägen genom Ölmbrotorp hem. Vet itne hur länge vi gick, men bortåt 2 timmar? Träffade på Mang o Parvel på vägen. P skulle klippa M i en fin frisyr. Han kan mycket den där lillebrorsan.

Sen kom han över på middag här. Eller vi hade inte hunnit komma hem än när han dök upp, så han gick o mötte oss o fick vara med o laga mat. Han blev imponerad av min nya riskokare, ala micro, ala tupperware :) Den fungerar kalasbra!

Igår hade vi ytterlampan tänd eftersom vi hade besök. Jo, då lyxar vi till det förstår ni! :) Sen glömde vi släcka den...... Det resulterade i massinvation av getingar på, under, brevid och runt omkring den :( Här kom mina Radar flaskor väl till pass!

4 kommentarer:

emmah sa...

så undrar jag, vad är det för riskokarburk?
(orka googla när man kan fråga :P )

E-line sa...

Det är en plastbytta från Tupperware med dubblalock. Så häller man i vatten o ris, sätter på locken och in i micron ca 10 min. Så kokar den riset utan att man behöver vakta nånting. Det kan itne koka över och det bränner itne fast. Vi har provat ut att det tar 13 min i vår micro, o då vet man att det är klart :) Mkt bra :)

emmah sa...

låter faktiskt lite intressant =)

E-line sa...

Ja, jag rekomenderar den varmt. Det var extrapris när jag köpte den. Betalade 199 balobas :)