onsdag 2 februari 2011

Onsdag den 2:a februari

Påväg från bilen till dagis idag skulle Siri inte gå. Sträckte upp armarna o gnällde lite. Men när vi sjöng om den där Lilla Hästen Plopp så skuttade hon glatt framåt igen. Trist att jag bara kan de två första meningarna, de börjar bli ganska tjatiga....... det verkar dock inte Siri tycka.

Safira och jag har gått en sväng i skogen. Ja, så länge höll vi oss borta därifrån.... De gamla blodspåren mellan blodhögarna hade sjunkit in i snön o såg ut som urin. Vet inte om det var trevligare. Det fanns gigantiska tassavtryck därute oxå. Nästan som min hand. Osäkert om det kan vara någon hund i områden som har sånna labbar. Kan det vara varg lr lo?

Nu ska jag driva lite hemma i lugn o ro. Kanske bocka av något på den långa lista på allt som behöver göras. Det behövs ny skiva till bilen, den förra har börjat hacka. Inte bra!

Igår när jag bakade lyssnade jag på gamla kärlekslåtar, bland annat denna klassiker:

2 kommentarer:

Sångpedagogen... sa...

Lilla hästen Plopp
Red uti galopp

Backe upp o backe ner
Tills han inte orka mer

Till stallet gick han då
Mumsa havre i en vrå

Sen ska hästen sova sött
För han är så väldigt trött!

;)

E-line sa...

Åh TACK! Nu måste jag bara radera de där hittepåmeningarna jag har sjungt istället...