söndag 27 februari 2011

Lunch

L hade haft det väldigt kul igår! Själv förstår jag inte hur de kan ha hunnit med allt!! Tommys dotter hade frågat varför de skulle skjuta geléduvor... Ja, det kan man ju undra. Låter som ett nytt godis som vill in i min mage.
Han är iaf. hyffsat pigg idag och jag fick med han och övriga familjemedlemmar ut på en förmiddags promenad. Självklart gick vi förbi hästarna oxå, men de sov(!)

Väl hemma blev det lunch. Rester. Siri lyckades välta ut sitt mjölkglas. Detta har inte hänt förut, och jag vet inte om hon blev rädd eller om det var kallt. Det hamnade på brickan och hennes byxor. Hon skrek o grät rakt ut!! Även när allt var upptorkat och byxorna var av. Hysterisk var hon. Jag tog fram efterätten o försökte få henne på andra tankar. Chokladpudding o banan. Nix, hon skulle inte ha. Men efter att ha lagt en sked i hennes vidöppna gap kände hon att det var ganska gott o blev lite lugnare. Efter några tuggor skjöt hon bort den o ville ha sin mat igen. Bra där!  :)

Inga kommentarer: