onsdag 23 februari 2011

Fortsatt kallt

Den frusna hunden fortsätter vara frusen. Kvällspromisen skulle nyss gå av stapeln. Efter flera minuter av påklädnad av mig med diverse ytterkläder eftersom tempen visade -20 så ropade jag på henne. Ingen respons. Skramlade med kopplet. Ryckte i dörrhandtaget. Inget. Gick in o lockade. Nix. Förklarade att hon fick gå hur långt/kort hon ville. Tillslut masade hon sig upp från sin plats o gick sakta ut i hallen. Ingen energi som hon alltid brukar få när kopplet plockas fram. Efter att ha fått på koppel o skor på mig så begav vi oss ut. Öppnade grinden därute o tänkte gå ner till vägen. Men Safira tittade bara på grinden o mig innan hon lufsade upp på gräsmattan, kissade, sprang tillbaka till dörren, ruskade bort den lilla snöflinga som kan ha nuddat vid henne och tittade frågande på mig om vi kunde gå in nu. Ja, varför inte? Det är ju ändå svinkallt ute!

Vi hade en underbart trevlig lunch i Wadköping idag. Väldigt trevlig och god buffé och sällskapet det allra bästa. Två timmars lunch blev det innan jag fick gasa iväg till dagis! Solig o fin dag var det oxå. Vore trevligt att göra om!

Inga kommentarer: