onsdag 16 februari 2011

Igår, idag, imorgon.

Lite om igår.
Igår var jag så trött så trött på kvällen. När vi ätit kvällsmat och Siri gått o lagt sig blev jag sittandes i soffan. Tillslut orkade inte ögonen hålla sig uppe och jag ville helst inte gå någonstans. Bad L om tandborsteleverans till soffan, men jag somnade innan den anlänt. Vid 22 väckte han mig med tandborste och handduk. Han borstade mina fina tänder åt mig! Vilken lyx hahaha!  Tyvärr blev det mest skratt o kladd så jag gjorde om det själv efteråt, men ändå :)

Han hade slagit på teven i sovrummet och bäddat upp sängen, så fin min karl. Jag somnade sött näst intill på stört.

Idag.

Idag när jag var stressad, som vanligt, och skulle iväg o hämta Siri på dagis så ringde både den ena o andra. Sotaren krånglade med sin brandskyddskontroll som tydligen måste göras trots att vi inte gjort ett skit åt det han påpekade om sist.... Är han arg på mig så provtrycker han väl igen. Så det kostar lite extra! (Det läckte lite mellan kanalerna redan förra gången...) När jag äntligen kommit ifrån allt var klockan nån minut över 14. Bråttom, bråttom! Småsprang från parkering o in på dagis. Där möttes jag av en yrvaken Siri med kuddavtryck i ansiktet =) Personalen ropade glatt att Siri sovit två timmar idag och att de hade väckt henne kl 14 för att jag skulle hämta henne. Helt perfekt!! Tänk om detta kunde hålla i sig! Hon var glad o go hela eftermiddagen o kvällen.

Vi hälsade på Monica o Isabelle på eftermiddagen. De hade bakat en saftig och god banankaka. Jag o M drack supergoda cappuccinosar i soffan o njöt av bakverket medans de små trallade runt o beundrade varandra och en hel del leksaker. Perfekt avslut på en väldigt bra dag! Tack M & I för en trevlig kväll!

Imorgon

Imorgon är det dags att mäta magen igen. Denna gången ska det tas blodprov i armen. Aj, aj, aj!

Inga kommentarer: