torsdag 10 februari 2011

Dagis är jättekul!!

Ibland hinner jag inte få av henne ytterkläderna innan hon smitit in till alla barnen o börjar leka. Hon säger hejdå innan jag klätt av henne o tycker jag kan dra. När jag väl fått av alla ytterkläder springer hon in snabbt som attans och jag får be om en kram o ett hejdå för att hon ska komma tillbaka o ta farväl.

När jag hämtar vinkar hon snabbt o så ska jag med in o hon ska visa mig både det ena och andra. Goda betyg alltså!!  Igår hade de gått o hälsat på ett annat dagis och när de börjat gå hemmåt igen så saknades Siri. Hon hade hittat en annan småbarnsavdelning och hängt med dem bort.. Hon kom till rätta fort o personalen försökte köra henne i vagnen hem, men det gick inte! Hon ska gå själv, inga undantag....  Detta har gjort att det är näst intill omöjligt att shoppa med Siri. Kundvagn går bra men att åka vagn är pest o pina. Promenader här hemma går oftast bra. Det är tydligen inte lika tråkigt?

MEN hon sover inte tillräckligt. 30-45 minuter. Och när Siri har sovit så somnar hon inte om. de har försökt. Och jag har försökt, trots att jag vet att det är lönlöst. Detta resulterar i en helt förstörd Siri på kvällarna. Vi får hoppas att hon vänjer sig o kan sova åtminståne en timme... Idag lämnade jag en mysig plyschfilt som hon kan mysa med i sovrummet. Tror inte att det hjälper, men hoppas såklart.

Och detta snack om vad jag ska hitta på i 5 hela timmar finns inte längre. Tiden flyger fram o jag hinner inte ens hälften av vad jag tänkt mig.

Inga kommentarer: