torsdag 10 februari 2011

Dodge Magnum......

Idag har jag o L varit o provkört en Dodge Magnum. Den har länge legat högt upp på intressanta bilar för oss, men har varit lata o inte lämnat stan för att provköra en. Den är inte så vanlig så igår när vi såg en från Örebro på Blocket så var det lika bra att passa på! Den hade inte alla krav som vi har med bl.a. skinnklädsel men åkte o spanade in den för att skapa oss en uppfattning om denna amerikanska bil.

Den ser ju enormt stor ut utifrån o den var ju rymlig. Men vilken skräp!!! Man vet ju vilken kvalite amerikanska bilar brukar bjuda på och mycket stämde in på pricken. Inredningen var enkel och gjort i det härliga materialet hårdplast. Man trodde väl inte det fanns nutida bilar utan värme i stolarna. Men inte ens en så enkel sak fanns i denna bil. Bakhjulsdriven utan antispinn o antisladd i detta väglaget var inte att rekommendera. Den släppte på rumpan fast man smög fram. Ett stort + för de som vill åka o sladda alltså. Jag är mer för att ligga tungt o stadigt på vägen o sladda om man vill. Aldrig mer en bil utan fyrhjulsdrift!!!

Jag körde fast utanför bilfirman när jag skulle parkera i all snö. Efter lite lätt juckande fick jag bilen nästan helt in i fickan dit jag ville. Men inte så lätt att jucka med en automat. Som oxå är ett av våra krav. Touaregen som vi provade sist står numera mycket högre upp på listan.

Här är den vi provade:  http://www.blocket.se/orebro/Dodge_Magnum_2_7_193_Hk_Automat_32043595.htm?ca=8&w=2

3 kommentarer:

Linn sa...

Touareg är faktiskt en cool bil. Min syrras kille har en sådan och den är nog faktiskt värd de extra pengarna den kostar. Även om man betalar en del bara för märket...

E-line sa...

Ja, just nu står det mellan en Merca E-klass, Cadillac SRX och Touaregen. Men Mercan är bakhjulsdriven... o Cadillacen är från Amerikatt, men det är ju deras lyxbil så skulle vilja prova o känna innan vi bestämmer oss.

Magnus sa...

kanske denna?

http://www.blocket.se/jonkoping/Snygg_Suzuki_32051985.htm?ca=8&w=3