fredag 28 januari 2011

Vad har hänt i skogen?


Efter dagislämning och hysteriskt skrik gick jag o Safira ut i skogen. Där hittade vi två avrättningsplatser och blodspår därimellan. Det syns tydliga människospår runt dem. Skoavtryck (många!) och knivstänk från stor kniv ala skräckfilm (syns på bilden). Blodspåren fortsatte in i skogen, i spåret. Nyfikna hängde vi på. Safira med näsan ner i backen och jag med ögonen runt omkring mig men mest på blodet.... Tills safira reagerade på något i skogen. På sidan om oss, och spåren fortsatte rakt, så långt vi såg. Efter stillastående och stirrande i skogen gick vi hemmåt (SNABBT!) Vid stallet, stod det flera bilar så vi gick in o skulle fråga om de visste något. Kanske hade en häst blivit angripen av något djur som sedan avrättades...? Men det var inga hårtussar/päls runt blodplatserna. I stallet fanns INGEN. Nu gick vi hem, på vägen. Ringde L medan jag genomsökte huset från mördare. Ingen här, tur.

Nu ska jag baka semelbullar. Och inte gå mer i skogen, själv, idag, ihelgen, den här månaden....

2 kommentarer:

Jempan sa...

Det är ju någon som har lagt ut mat till djur där. Troligtvis till rådjur, sen har någon jägare skjutit ett rådjur som stått där i godan ro och intet ont anande, hoppas jag...eller så är det ett mord som har begåtts

E-line sa...

Ja det är säkerligen det förstnämnda, men visst vore det liiite intressantare läsning här i Kvinnerstatorpnytt om det var det sistnämnda? ;)

Konstigt att de gjort det så nära husen...