fredag 7 januari 2011

Måste tuffa till mig...!

Idag har Siri och jag träffat barnmorskan. Vi var där i goood tid (8 min innan utsatt tid) för att hinna leka lite mer i väntrummet. Annars kommer vi ofta 2 minuter efter vår tid...... Men idag var hon sen så det blev dubbel lektid :) Väl där inne har hon inte så mycket att tillägga förutom de vanliga kontrollerna. Hon skulle kolla socker (?) med ett stick i fingret och det blödde rikligare än någonsin. Det bara rann ur mig och jag tror det var här jag fick lägga mig ner o ta det lite lugnt. Det snurrade ordentligt och hon fick uppehålla Siri ett tag tills jag fått tillbaka min andning och ansiktsfärg  :-S    När jag mådde lite bättre var det dags att kolla blodtrycket. Tycker inte om den där saker heller, men har aldrig blivit så illamående o yr att jag varit tvungen att lägga mig ner. Så var inte fallet idag. Jag hade knappt något blodtryck i mätningen och försökte andas på o tänka på annat. Men jag damp ner på britsen ändå. Att det ska vara så svårt att bara hålla ordning på sig själv under sådana här saker!! Jag fick ligga där ett tag och dela en mugg vatten med Siri. Hon undrade väl vad jag höll på med. Sitt, ligg, sitt, ligg.... Värre än när vi dresserar Safira här hemma!  Tillslut kom vi därifrån med livet i behåll!

Nu skulle vi reklamera klockor! Min JetSetklocka har varit inlämnad inte mindre än 8 ggr på ett år. Det är inga stora fel men plastarmbandet spricker vid sprintarna. Enkelt att fixa, men 8 ggr?! Vi har haft en diskution och jag orkar inte rabbbla allt här, men idag var jag laddad! De lurade mig sist med att lova nytt armband men igår när jag hämtade ut den  o kommit hem så insåg jag att de ytterligare än gång bara bytt den lilla trasiga delen. Dessutom hade jag med mig Larsas klocka idag som skulle lagas. Efter mycket om o men o väntan o påfyllningar i parkeringsautomaten så gick jag därifrån med huvudet högt. Jag hade inte bara fått ett nytt armband utan en helt ny klocka med urverket o allt. Dessutom hade jag med mig L´s klocka hem oxå, lagad o fin! Trots den första tjejen jag pratade med idag sa att de var tvugna att skicka iväg den på lagning. Icke då! Det spelar ingen roll om klockan kostar några futtiga hundralappar eller en hel drös med tusenlappar, dagens kvalité är skräp helt enkelt. Men med bra service så får man vara nöjd. Synd bara att man skulle behöva ta till hårdhandskarna  ;P

Just nu fungerar alla mina klockor, kors i taket!

(Här hade det passat bra med t.ex. en bild på klockorna....)

1 kommentar:

Malin sa...

Ja hon var inte så säker på vad hon gjorde den tjejen...som jag skrev till dig på FB så stod jag där en låång stund och väntade på att hon skulle bli klar med betalning(använde presentkort plus pengar) och det visste hon inte hur man gjorde= samtal 1 till en kollega..sen hittade hon inte försäkringslapparna man skulle fylla i= samtal 2 till en kollega.. sen skulle vi korta bandet,och ja..det tog sin stund det med..men hem kom jag med en rosa o fin klocka. Hoppas bara att jag har mer tur än du med min klocka!? ;)