fredag 21 januari 2011

Gravid

"Skrev in mig" på familjeliv.se och fick fram detta:

Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 5 fulla dagar (v30+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 26 mar 2011
Du har 64 dagar kvar till beräknad förlossning.

Lördagar verkar vara mina dagar :)
Siri var beräknad till lördag den 11:e Juli, men kom lördagen efter, 18:e.

Jag kom tillbaka till dagis vid 11, som planerat. Gick in och fick syn på Siri som stod o lagade mat med en ny vän, när hon såg mig blev hon väldigt glad :) Det blev samling och vi sjöng ur sångpåsarna tills maten var framdukad. Siri åt en rejäl portion ris o flygande jakob med massvis av grönsaker till och drack ur vanligt glas. Allt utan kladd och spill! Jag med, åt galant och utan kladd och pill  ;)
L hade glömt sina hemnycklar hemma o kom inte in så även han kom till dagis och Siri sken upp lite extra.

Sen kom det massa föräldrar o hämtade sina busar och vi försökte få fatt i Siri men hon skulle bara busa o spexa för alla. Tillslut hängde hon med hem under protest... Nu sover alla, bara jag vaken. ska sätta på lite kaffe o sätta under näsan på karln, då brukar han vakna. till det blir det årets första semla!

Ikväll kommer Gabriel m. familj hit. Vi ska äta tacos men han får nog nöja sig med lite gröt, har jag hört.


3 kommentarer:

Lidonia sa...

Vad heter du där då??

Anonym sa...

EMW /E

Anonym sa...

Och vem kom ihåg det då om inte mr Alzheimer!!?