tisdag 4 januari 2011

Kommer ni ihåg?

Alla mammor, kommer ni ihåg hur det är att vara gravid??
Bebisen sparkar så fort man tar det lite lugnt. Har somnat i flera veckor i sträck med Larsas händer på magen. Han förstår inte hur det är, frågar o frågar hur det känns att ha någon som rör sig och lever inne i magen. Ibland tittar vi på magen oxå. Först bankar det hårt rakt ut sen ställer sig magen ut åt ena hållet för att några sekunder puta ut åt andra håller. Det är helt klart en livlig krabat där inne! Det börjar bli jobbigt att ta på sig strumpor o skor redan. Och min ryggvärk hjälper inte till. Halsbrännan börjar göra sig påmind, men än har jag inte köpt på mig några lager med Samarin.

Ska man vända på sig på natten så vaknar man för att byta sida, det går inte att rulla över magen lite lätt i sömnen. L är imponerad över att man kan gå på toa så ofta som jag gör.... Ska man någonstans måste jag alltid gå innan jag åker hemifrån för att klara mig så länge som möjligt.

Men mest är det bara mysigt och häftigt. Det här kan ju vara sista gången, det vet man aldrig!
den här gången tar vi väldigt lätt på ankomstdagen. Vi har ändå en hel del som bör införskaffas Innan bebis kommer men har inga större planer på att ta tag i dem  :-S  Det viktigaste finns väl redan hemma; kärlek  ;P

1 kommentar:

Li sa...

Vad mysigt det låter, nästan så man blir lite avundsjuk ;)

Jag minns glimtar. Böket i magen, hur det kändes när alla knän och armbågar tryckte runt. Halsbrännan kommer jag också ihåg. Köpte faktiskt en förpackning Samarin häromdagen enbart för att det är så gott :D. Blev alldeles nostalgisk när jag kände smaken, har nog inte druckit alls sedan jag var preggo.