onsdag 19 januari 2011

Dagis

Igår var vi för andra gången på Siris nya dagis. Siri susar på i sin vanliga anda. De har två dockor som kräver mycket tid, för de ska äta, dricka, åka vagn och sådant viktigt som dockor gör. Ibland får lilleskutt vara med oxå, men bara om han sköter sig. När vi skulle åka hemmåt igår skulle inte Siri med. Som den lugna mamman jag är så gick vi lugnt ut i hallen 3 gånger o skulle börja påklädningen av skor o jacka, men Siri sprang snabbt in o skulle bara laga mat till dockorna en sista gång, titta på alla hästar en sista gång o köra en sista gång med vagnen. Jag tröttnade och fick lyfta med mig henne. När väl skorna är på (hon älskar sina skor) så är allt bra igen, hon vinkar glatt o säger hejdå. Påväg till bilen såg vi en boll och det gjorde hela promenaden lite extra rolig :)

Väl hemma såg Siri att pappans bil var hemma och den vanliga susiga Siri tog nya tag. In o leta efter pappa! När han var funnen fortsatte buset till middagen. Jag uppmärksammar nog hennes kraft och energi mer nu när jag själv börjar gå åt motsatt håll. Känner mig klumpig. Att vara gravid på sommaren med tunikor och flipflops är itne som att vara tjock nu med strumpor, skor, byxor o alla andra lager med kläder som ska på....

Hunden ska få sitt innan vi andra drar iväg till dagiset igen. Kul att hon trivs! Men jag hade inte väntat mig något annat..

Inga kommentarer: