måndag 31 januari 2011

Litet nytt härifrån

Igår beställde vi en syskonvagn från England. Pundet står så lågt att det blev mycket bra pris! Billigare att köpa ny i England med frakt hit än att köpa en begagnad i Sverige. Valet var lätt när vi väl bestämt vagn... :) Det blev föresten en Baby Jogger City Mini Dubbel, svart. Kommer bli finemang! Regnskydd får vi på köpet. Nu ska vi bara kolla efter en sån dära mjuklift. Kanske är det någon som har en över???

Min engelska är ju som sagt lite rostig..... så jag angav Larsas tel nummer för betalningen. Han fick både prata engelska och betala åket. Perfekt!  ;)

Idag har vi varit på öppen förskola i Ervalla. Det har skvallrats, lekts och planerats en hel del. Väldigt trevligt och mysigt där! Imorgon är det dagis igen. det blir andra gången Siri ska sova där och hoppas det går bra då vi har planer för eftermiddagen. (Ringer dig imorgon farmor G, så bestämmer vi tid. Det blev lite sent att ringa nu....)

Hade tänkt baka gammelfarmor E´s vaniljcremesfyllda bullar imorgon, men det har jag tänkt i flera veckor nu.....!!

2 kommentarer:

Li sa...

Vi har en beige Briolift om det kan hjälpa. Bara att hojta till om ni vill ha den.

E-line sa...

Tack, men har redan blivit erbjuden en svart, som jag tror passar bättre till vår svarta vagn.

Tack ändå, o hojtar till om jag ångrar mig!