fredag 28 januari 2011

Bla bla bla dagis...

Siri gillar dagis. Hon gråter ibland hysteriskt när hon förstår att jag ska gå och hon blir kvar. Det har hon även börjat göra hemma när en av oss ska gå o hämta posten/gå ut med hunden etc.  Men det går oftast över innan jag hinner ta av mig skoskydden o gå ut genom dörren. Då har hon redan börjat måla eller hittat pippifåglar utanför fönstret att titta på. När jag frågar om vi ska åka till dagis så nickar hon djupt. Det har varit mycket dagis nu. Varje dag. men nu är inskolningen klar och nästa vecka kör vi på våra egna tider. Jag har valt tis, ons, tor 9- 14. Det är ett helt annat liv som uppenbarar sig när hon är på dagis och jag kan vara hur gravid jag vill. Nu har jag verkligen inte legat på latsidan än, men det kommer det oxå. Just nu känns det som man verkligen måste passa på att göra allt det där som är lite bökigare med barn. Hög musik och bakning lr städning har det blivit. Vi har sorterat ur vårt lilla kontor och ska påbörja en rivning av en vägg och en uppbyggnad, på ett annat ställe. I slutändan kommer vi förhoppningsvis ha en barnkammare.

Åter till dagis. Idag när jag hämtade henne tog hon mig i handen och gick in o visade mig massa viktiga saker, och dockorna igen förstås.... dockorna hade strumpor men inga skor vilket inte var bra. Sen gick hon o hämtade sina skor och overall. Då skulle hon och jag gå hem. Personalen informerade att de hade varit på långpromenad ute idag och Siri gick nästan hela vägen och hon skulle dra pulkan efter sig. De gick bort till det dagis hon ska börja på till våren o kollade in omgivningarna. Till lunch hade hon ätit två stora portioner. Hon gillar mat min lilla tös  =)

Imorgon är det kattmässa i stan. Jag har bestämt att hela familjen ska dit. Siri älskar djur just nu och katter är en av favoriterna. När jag informerade L om mina planer för morgondagen frågade han om jag ville ta död på honom.... Vi får hoppas allergipillrena fungerar bra!  (De brukar ju göra det när han kommer ihåg att ta dem...)

Inga kommentarer: