tisdag 25 januari 2011

Stor tjej

Klockan tolv hämtade jag Siri på dagis idag. Det hade gått bra idag med trots lite gnäll när jag gick. Hon hade lekt med dockorna och trolldegen. När vi gick hand i hand från dagis till parkeringen sa jag:
"Tänk att du har blivit så stor som går på dagis nu"
"Mmmm" svarade Siri och tittade upp på mig med ett leende.

Idag var första dagen jag itne hade en massa inbokat och inplanerat när hon var på dagis. Lämnade henne 8.30 imorse (hua!) o sen tänkte jag åka raka vägen hem o äta en lång o god frukost. Efter att ha gjort plats för nya frysboxen i förrådet genom o flytta på ett halvt sågverk, städat kylen, plockat ur diskmaskinen, pratat med mamma o.s.v. så satte jag mig ner med min frukost, klockan 11..... den slank ner fort för jag hade mer att göra! Hann inte ens 1/3 del av allt jag ändå hade tänkt göra. Ny dag imorgon :)

Inga kommentarer: