torsdag 9 september 2010

Mormorn är här!

Idag har vi cyklat o tittat på lamor igen, med mormor Lena. Idag spottade de!!  Inte på oss, men ut genom staketet. Bäst att passa sig!   Vi gick till de snälla hästarna på eftermiddagen istället.

Mormor hade med sig en stor påse plommon från Småland. Den har vi kalasat på lite då o då. Idag bakade vi en kaka med plommon, ingefära, kardemumma o kanel o tog med hem till Erik som hade mascarpone glass hemma, det bassade väldigt bra ihop. Nu på kvällen svängde jag ihop plommonmarmelad på ett kilo oxå. Den blev vääldigt söt! Men god :)  Nu är det bara några få plommon kvar.

Nu ska mormorn gå o lägga sig så bästa att avsluta det här.

På lördag blire loppis för hela slanten! Jennie har bokat ett varsitt bort åt henne, mig o Li. Vi ska tjäna storkovan och ha trevligt till på köpet!  ;)  Jag har hört att det är håra bud om priserna därborta så man får väl sätta på sig sitt pokerfejs  :D

Jag har föresten massa fina bilder, men de kanske kommer upp nån dag snart, inte nu.

Godnatt!

1 kommentar:

Li sa...

Kommer bli guld på lördag. jag kollade mitt konto nyss och jag har 397 spänn kvar så jag hoppas på att tjäna en slant :) camilla skulle lämna kläderna på dagis på måndag för idag var Alice sjuk. Så du kan få dina i nästa vecka om vi kan ses då. Hälsa Lena.