tisdag 21 september 2010

Matblogg?

Jag tog upp Larsas hat mat ur frysen idag till kvällens middag. Så när han ringde för att tala om att han lämnade Linköping idag på eftermiddagen ville jag först inte säga vad jag hade planerat för middag. Men eftersom han proppsade på att vi skulle göra köttfärsås, och jag skulle bort = han skulle få börja med middagen, aå fick jag berätta. Lax!

Men jag hade tagit upp crabsticks oxå och tänkte mig nån slags pastasås med citron, lök och ovan nämda ingredienser.

När vi kom hem från Kumla  (som för övrigt var väldigt trevligt, trots att Eilie inte var på topp direkt med nästan 40 graders feber p.g.a. tänder!!)  strax efter 18 så var maten klar och stod på bordet. Det var supergott! Siri åt oxå med god aptit. Men han erkände att han tänkte bränna det med flit för att få äta något annat den lymmeln!

Inga kommentarer: