onsdag 22 september 2010

groddar!!

Siri var en riktig surkart på förmiddagen. Hon brukar vara så glad på förskolan, men minsta lilla som inte gick som hon ville så la hon sig ner o grät/skrek. Hon har nu sovit drygt 2 timmar och tänkte hon skulle få sova lite till i hopp om att bli glad igen. Hon övade föresten på att säga "glad" imorse. Men hennes G:n är lite märkliga. Det blir något slags sche ljud. Men jag upprepade glad om o om igen och hon upprepade sin variant av det =) Kommer inte ihåg hur hon sa, men roligt lät det. Rena rama grekiskan  ;)

L hade lovat att komma hem i tid idag så jag kunde gå till frisören och slinga håret. Tiden har redan blivit ombokad en gång så hoppades att få det gjort idag! Sen ringde han o sa att han inte kunde komma ifrån och nu SKA han vara hemma vid 15 ändå!  Äntligen ska jag få lite ordning på min hårfärg (hoppas jag!) Det blir ju förståss inte det där vita fina slingorna som jag önskat för då får vi nog flytta till komunalt vatten, men ljusa slingor vore ju trevligt!

Jag har köpt hem alfagroddar och de är huuur smaskiga som helst! Åt dem på macka till lunch. en del macka och 7 delar groddar. Ja, man såg nog itne ens att det var en liten macka under grodd berget. MMmm!!!

Inga kommentarer: