tisdag 7 september 2010

Måla, spackla, byta , börja om...

Oj vad det går att dra ut på dessa renoveringar...! Började med vinden i våras tror jag, o fortfarande står allt som stod därinne i vårt sovrum! Men det blir mindre o mindre saker vartefter jag tröttnar på´t o slängert. Det är ju inte långt kvar men ändå prioriterar vi den inte! Spacklade en omgång till häromdagen o slipade massa några dar senare, Bara lite lite slipning kvar nu för att sedan slabba på vit färg o ösa in alla grejjer igen, men så började jag peta i den spruckna färgen på fönsterbrädan i sovrummet och det lossnade stora flak med färg o spackel. Så nu håller jag på där! Det här med att göra klart nånting innan man börjar med något annat är inte alltid så lätt... Medan jag började renovera fönsterbräda bytta L damasker o bromsbelägg på Audin som blev lite akut. Det går åt mycket tid för att underhålla ett gammalt hus och bil!

Idag har vi varit hos Mikaela o Melvin i Hovsta o lekt. Johanna o Einar var oxå där.  Oj vad kul med massa nya leksaker som blinkar o låter :) Vi blev kvar låångt förbi lunch. Det gick ingen nöd på lillfröken när hon hade två pojkar att leka med! Väl hemma slocknade hon fort!

Imorgon kommer mormor Lena hit. Det ska bli så kul! Var nästan 2 månader sedan vi sågs. Nu är hon nyfiken på att se när lillfröken går. Det räcker inte med bilder och videofilmer för mormorn minsann! kanske hinner jag klart med vinden o fönstret då... om man inte prioriterar o umgås med mormorn förståss! Men nuförtiden är man ju lite i skymundan o Siri i rampljuset :)

Välkommen hit mamma!

Inga kommentarer: