tisdag 21 september 2010

A-kassan.....

I somras var jag ju arbetslös 2 veckor när L hade pappaledigt. Jag skrev då in min på ams för att kunna stämpla dessa två veckor. Jag fick ut kassakort direkt, inga problem. Gick till försäkringskassan och fick ett intyg med datum att jag inte hade föräldraledigt denna perioden. När veckorna hade gått (och några till) dkickade jag in alltsammans i ett frankerat kuvert.

Sen har jag inte hört något förren idag.
De skriver att jag inte skrivit under kassakortet, fyllt i fel, skickat in det för tidigt och att de kollat med försäkringskassan och att de säger att jag har föräldrapenning och om det ej stämmer så måste jag skicka in ett intyg från dom att den är avslutad.

Eftersom de nu verkar ha fått in mina kassakort, som jag vet är RÄTT ifyllda (har ju fyllt i sånna i ngr år, till o från!) och verkligen inte insända för tidigt så måste de ju oxå fått intyget från FK. Jag har ju hört massvis med historier om a-kassan som har tappat bort papper hit o dit, men nu verkar det även ha drabbat mig. Skit. Måste fixa nytt intyg....

1 kommentar:

Linn sa...

Ja, A-kassan är ju för underbar. Fy fan, jag lider med dig...