fredag 24 september 2010

Intyget.......

Det här är ett skittråkigt inlägg men den som vill får läsa...

Efter babysången som var riktigt rolig idag så okte vi o lunchade med pappan på Eurostop. Där åt jag min livs äckligaste bakad potatis med skagenröra. Skagenröran var typ hårt smör blandat med majjo som det rörts i lite torkad dill i. På toppen var det räkor som smakade helt ok.

Siri var trött och skulle bara hem o sova efter lunchen, men jag ville ha fatt på mitt intyg på försäkringskassan innan helgen och sist gick det supersnabbt där så vi åkte dit. Massa lediga parkeringsplatser utanför så det bådade gått. Väl inne var det en hel drös könummer innan oss. Det gick ganska snabbt ändå. Inte som på ams! Men Sira hade redan gått flera varv och suttit på flera stolar och soffor. Tillslut var det vår tur och det var Inte Bara...! Vad hon såg så hade jag inget uppehåll i föräldraledigheten(!)  Hon skrev ut mass papper o pusslade med datumen. Jag sa hela tiden att den var v. 31 & 32, men det hade jag minsann fått betalt för så jag blev lite osäker. Var det v. 32 & 33? Det var ju där någonstans! Men nej. Siri sprnag runt som en vettvilling. In i de andra "båsen" och kollade vad de hade för ärenden... Leca kulorna i blommkrukan var oxå kul en liten stund. En gång höll hon på att smita ut genom ytterdörren med en okänd människa (som förövrigt inte märkte att han var förföljd) Men då sprang en annan kille efter henne som satt i väntrummet o såg galningen som sprang hit o dit. Hon var go o glad förövrigt, om jag inte höll i henne. Då var hon en stark ål. Det blev itne bättre när hon fick se tanten/handläggarens vindruvor hon hade på ett litet fat vid datorn. Hon verkade inte barnkär så det var inte läga att fråga om hon ville dela med sig :)

TILLSLUT!!! hittade hon ett glad hör o häpna så var det v. 31 & 32........ Men hon kunde inte skriva ut intyg för hon var bara kundmottagare lr vad hon sa. Jag behövde en handläggare. Jag berättade att jag fått samma intyg där som hade kommit bort hos a-kassan. Ja, men då kanske du pratade med en som hade hand om föräldrapenning, sa hon. Har inte alla hand om allt när man tar emot kunder med frågor?

Hon skrev ner allt på en liten Post It Lapp som hon skulle ge till en handläggare, och sedan skulle denna ringa till mig. Än har ingen ringt och jag kan ju glömma intyget innan helgen. 

Inga kommentarer: