lördag 25 september 2010

blöt söndag

L kom hem sent igår efter jag hade somnat. Stackars grannarna i Frövi!

Han är förövrigt redan tillbaka där nu.

Själv fick jag lite slipning gjord på morgonen medan L fortfarande var hemma. Provade utan Ls hjälp först men Siri börjar gråta direkt när jag sätter på den högljudda dammsugaren som är ihopkopplad med slipmaskinen. Även om hon är flera väggar bort...

Nu är jag så trött på slipning så jag anser att jag är klar. När Siri somnat målade jag tills målarfärgen tog slut. Så är bara o vänta tills hon vaknar för o åka o handla mer. Behöver ju en del mat här hemma med... För L är det katastrof om ketchupen tar slut, bäst att handla mer :)

Var ute i skogen för en liten stund sedan. Fick syn på de största trattisarna jag någonsin sett! de var typ 3 ggr större än en vanlig stor. Hade inget med mig att plocka dem i så de fick sitta kvar, får se när jag får tid att plocka dem. Kanske strax innan jag bakar den där svamppajjen jag tänkt göra länge, eller straxt innan varma mackorna som kan vara så goda på kvällen. V i får se! Ikväll ska vi hem till Togge o Carro och äta något gott, hoppas jag ;)  Familjen Björk/Varga ska oxå infinna sig i södra Dylta, det blir kul, länge sen man såg dem!

Inga kommentarer: