fredag 6 november 2009

Vit käpp hitåt!

Imorgon blir Larsa blind.

Det kan ju låta konstigt. Men det är nästan sant. Han har tänkt göra en sk. laseroperation och på tisdag ska han på synundersökning för att kolla om hans synfel går att korrigeras. Innan undersökningen ska han gå 3 dygn utan linser. Utan linser ser han bara saker som är så nära att han nästan krockar med det. Han ser på tok för dåligt för att jobba, köra bil eller hämta posten. Så han har tagit pappaledigt mån, tis. Jag vet inte om han blir en börda eller en hjälp här i hemmet.

Har fått förslag att vi ska leka smakleken utan bindel på Larsa =) Han som aldrig gått med på den förut.... Däremot lekte vi den där "Vad har du ditt finger i" leken en gång för många år sedan. Det slutade med att jag blödde i näsan för Larsa hade inte klippt naglarna :-/

Tillbaka till den eventuella operationen.....
Eftersom han slarvar så med sina linser bore det jättebra om det skulle gå att operera ögonen! Han vägrar ju ha glasögon. De glasögon han har är från när han gick i 4.an. Vi kan säga att det inte är riktigt samma mode på bågar nu som då. =) Dessutom är styrkan på dem o hans nuvarande synfel inte desamma.

Vi får se vad undersökningen säger. I papperen vi fick hem står det att operationen kostar mellan 15-27 tusen/öga. Hoppas på det lägre!!

3 kommentarer:

Mel__666 sa...

Fyfan vad dyrt med laseropration, mitt ex gjorde laseropration för 14 dar sen han har inte fått tillbaka synen än den han är nästan helt blind nu. Så man ska nog tänka på riskerna innan man gör oprationen.

Linn sa...

Han kanske kan operera det ena ögat och ha svart lapp på det andra? Mycket tuffare.

För övrigt skrattade jag så att jag nästan kissade ner mig åt raderna: "Däremot lekte vi den där "Vad har du ditt finger i" leken en gång för många år sedan. Det slutade med att jag blödde i näsan för Larsa hade inte klippt naglarna :-/"

Hahaha! Jag döööör!

E-line sa...

Hehe, det var precis det jag höll på att göra. Dö alltså. Förblödde :P det är inte en så snuskig lek som det kan låta :)