söndag 8 november 2009

Farsdag = fullt upp!

Ja det finns många pappor att fira. Det kan ta sin tid. men vi har haft en riktigt trevlig dag!
Började med att jag fick sovmorgon, o när jag kom ner hade min husmus gjort ungspannkaka till mig. Det var fint till frulle. Är det så när det är fars dag? Att de som är pappor ska göra frukost till sina älskade? Det tycker jag, för det var väldigt trevligt att vakna till!


Siri fick, dagen till ära, prova hoppgungan lite igen. Ja, ni ser ju vad hon tyckte :) Det märktes stor skillnad på nu o sist hon fick prova den, för flera veckor sedan. Nu var hon mkt stabilare och böjde sina små knän rejält för att få mer fart uppåt!

Siris första skor satt perfekt idag! Hade nästan glömt dem i garderoben, då jag köpte dem när hon var pytte... De är tjusigt vita med rosa hundar på. Fläck på ögat har hunden oxå. Ser nästan ut som Saffran.


Pappa skrapar en hel massa lotter!! Safira låtsas som att det är hennes, o att han bara hjälper henne skapa fram vinsterna.....Japp, det blev faktiskt vinst! 6-7 stycken, små...



Pappsen hade rökt några firrar som vi kalasade på tillsammans med en saftig gratäng och andra tillbehör. Mmm! Man fick passa sig för tänderna bara!


Dagen avslutades på min favorit restaurang CocoThai =) Där mötte vi upp resten av släkten. Idag blev det inte:
- En Fanta, tack.
-Zingo blir bra!
utan
-En Sprite tack.
-7-up blir bra!
De är inte så finkänsliga där inte. Blir 7-up bra? Nej nej. Det BLIR bra. Så är det bara =)

Siri hamnade i hennes farmors knä o Victor (7 dagar äldre än Siri) i sin Farfars knä.
Det var jättegott o trevligt på alla tre middagar vi hunnit med i helgen =) Såhär skulle det vara VARJE helg :D Göööött!!

Inga kommentarer: