tisdag 17 november 2009

Vilken smäll!!

Det har hänt mkt på sistone! (Nix, inget på vinden) Så mkt att Herman inte bakades den dagen han skulle. Men han blev bakad imorse innan vi for iväg igen. Nu, på kvällen har vi hunnit smaka på honom och han var klart godkänd.

Kanske var det för mycket i mitt huvud, så jag glömde lägga i växel/handbroms, när jag parkerade hemma. Ni kommer inte tror mig. Det låter som en reklamfilm av If...

Jag parkerade hemma. Lyfte ur Siri fast hon sov (Tur!! Ibland låter jag henne sitta några minuter extra) hämtade sedan in påsar o väskor som skulle in. Hämtade posten o satte mig på toa. Lät som att det kom en bil på uppfarten. Vem kommer nu hann jag tänka, o så PANG!! Ehhh...?! Backade bilen in i huset??? Ropade på L. Vad hände?? Han tyckte det lät uppifrån. Näää. Öppnade ytterdörren o kollade. Jo, det hade kommit någon. Vem var det? Vem har en blå Audi? Shit! Det är ju vi! Det tog 2-3 sekunder innan det kopplade. Sånt här händer ju bara inte. Bilen var inte uppbackad, utan nerkörd. Jag hade glömt växel/handbroms. Bilen hade kommit i rullning långt efter jag parkerade den och färden utan chaufför slutade i husväggen. Kul! Den går inte o köra. Huset klarade sig utan större skador...

Nu har chocken lagt sig lite. Ringde försäkringsbolaget påengång. Det låter ju helt sjukt! "Vår bil, som är försäkrad hos er, körde in i vårt hus, som oxå är försäkrat hos er".

Sen tänker man på allt som hade kunnat hända. T.ex. om vi hade haft ett trähus kanske bilen kommit in lite i huset. Då hade jag suttit vääääldigt illa till, 40 cm från där bilen stannade.... Då kanske jag hade blivit så rädd, att jag gjort nr 2, i toastolen :)

Eller om Siri satt kvar i bilen o krockat. Eller om det itne tog stopp i huset utan bilen rullat ut på vägen, in i nån bil. Eller mejjat ner trädgården OCH altanen o sen stenhuset.... Tankarna är många.

Vill egentligen inte visa vad jag har ställt till med, men jag antar att det blir ett jäkla tjat annars. Så här är bevisen på att det inte är ett manus till en försäkringsfirmas reklamfilm:



7 kommentarer:

Conny sa...

Eline...tur att allt gick bra, bara lite plåtskador och ett litet charmigt märke på huset.
Tack för att du ger oss andra lite att prata om och framförallt en möjlighet att retas lite med dig, detta kommer att räcka ända fram till jul hihi.../Conny

E-line sa...

Varsågod... Jul?! Det här kommer jag ju få höra hela livet! Liksom huset som råkade brinna ner, när jag var liten.....

Susanne sa...

Skönt att höra att JAG inte är den enda som är förvirrad... Oj, oj oj!!!!

Li sa...

Herregud sådan dramatik ute på vischan! Tur att det gick bra iaf och att det bara var materiella saker som tog skada.

Jempan sa...

Verkligen tur att den inte åkte ut på vägen!! Stackare förstår att du blev galet chockad. Nu till nästa fråga, har du någonting emot hus rent allmänt? håller på och bränner ner dom eller kvaddar bilar i dom. Vad blir nästa grej? jag väntar spänt ;P

Malin sa...

Huvudsaken är att ingen blev skadad! Bilar och hus kan man alltid laga. =)

Linn sa...

Oj, verkligen tur att den inte rullade vidare ut på vägen!
Bra gjort att krocka utan att sitta i bilen, måste jag säga. Tur att ni alla är välbehållna!