lördag 28 november 2009

Middag i stjärnornas hus

Idag blev allt adventpyntande klart (läs igår) Stakar o stjärnor i alla fönster + julgardiner. Riktig julkänsla. Nu väntar jag några veckor tills tomtarna får komma upp ur sina gömställen :) Jag ska ju fylla år först!

Ikväll har vi varit hos Parvel o Bettan. Lillebrorsan fyllde 24 år och det ska ju firas. Han bjöd på middag. Helstekt oxfilé med portvinsås och goda tillbehör. Behöver jag säga att det var i klass med 5-stjärniga restauranger? Han är en hejjare på matlagning den där Parvelini. Bettan hjälpte ju oxå till förstås =)

Efter middagen fick Siri låna sovrummet medan vi fortsatte med gourmeterna. Chilimarinerade oliver med paprika, kryddig korv och wiskeymögelost på pepparkakor. Supergott! Jag var kvällens chaufför och fick hålla mig till julmust.

Siri vaknade inte när vi klädde på henne alla ytterkläder. Men när hon placerades i babyskyddet tittade hon yrvaket upp o log. Hon somnade snabbt om hemma. Larsa somnade i Siris soffa. Där får han ligga. Jag sa åt han att inte lägga sig för han skulle somna. Ska nog lägga på honom en filt iaf....

Inga kommentarer: