onsdag 18 november 2009

Mitt nya, lugna liv.

Mitt nya liv utan bil är lugnt och stilla. Började dagen med att bada Siri. det har blivit mycket tid på golvet. Bus med bebis och husdjur. Ibland hittar jag mindre husdjur (spindlar) då ropar jag på det större, o pekar. Hon får sig en lekstund innan hon käkar upp den. Alla nöjda.

Vi tog en lååång promenad med radio i öronen. Härligt väder! Det var uppehåll på förta gången sen månader tillbaka känns det som. Gick så långt att jag höll på att inte ta mig hem. Fick skoskav efter halva vägen. Eftersom det inte fanns ngr genvägar hem försökte jag alla knep. Ingen strumpa, dubbelstrumpa, nervikt häl, uppknuten sko...... blev en långsam, haltande promenad hem.

När vi äntligen kom hem så hade Safira med sig halva grusvägen hem, i pälsen. Det blev att bada för henne oxå.

Det har fixats mycket hemma när man bara går o skrotar. Tvätta, diska, städa.

L körde iväg bilen till verkstaden när han kom hem. Erik fick följa med som ledarbil o skjutsa hem karln. Så det blev middag för tre ikväll. Trevligt! Herman fick bli efterätt med en gammal vanijlvisp till. Utsökt!

Det är på ett sätt ganska skönt att inte ha bil. Inga tider att passa. Det är som att leva på landet utan klocka. Man sover tills man vaknar. Äter när man känner hungern. Speciellt bra är detta för Siri. Det blir aldrig att hon får en skvätt mat för att man ska iväg, så att hon inte blir hungrig där. Behöver heller inte väcka henne för att få på ytterkläder o iväg nånstans. Ganska skönt alltså. Får se vad jag tycker om några dagar........

1 kommentar:

Susanne sa...

Om några dagar när du är FÖR rastlös kan vi ta en sväng med ersättningsbussen. Vi har 2 tomma platser... Lill Siri åker väl babyskydd fortfarande??

Fast man måste stå ut med ev PANG-kommentarer från funderande son...

Bara i sängen sa han det 4 gånger innan jag sa gonatt... ;)