tisdag 10 november 2009

HUR kunde detta ske?

Tisdag 10:e November. Larsas födelsedag. Detta är inget nytt. Han har liksom alltid fyllt på just den här dagen. De sista 9-10 åren har jag firat det. Det börjar alltid med frukost på sängen.

Iår....
Vaknade av klockan. Gick upp o duscha. L fick ta hand om Siri o sätta på kaffe. Jag gjorde mig iordning..... när vi satt vid frukostbordet slog det mig!!! han fyller ju åååår idag!! Jag var helt tom i skallen! Hade ju köpte presenter, trots att vi inte skulle. Hur kunde jag då glömma?? Ingen aning! Jag har tagit god hand om honom resten av dagen o han ska få frukost på sängen en bättre dag, helt enkelt ;)

Annars idag har vi varit på stan. L har fått sin synundersökning gjord och är numera itne blind längre. Det gick bra och operationen är bokat till den 8:e december. De ska först skära i hans ögon o sen lasra. Skönt det låter...! Siri o jag fördrev tiden inne på Sisters med Jenny o hennes jobbarkompisar som alla verkade längta efter bebisar. De blev heelt till sig(!) Har även bråkat med butikspersonal som fått hjälpa till in u ur affärer med trappor. Jag är kass på att gå i trappor med vagn. Kanske borde öva?

Det har varit fullt hus här på kvällen. Jennie, Eilie o Leffe har gästat. Det har varit hög volym o husmanskost. Men nu är det bara diskmaskinen som stör tystnaden.

btw så är den dyra klockan han fick av mig för exakt ett år sedan inne på service för 3:e gången nu. Kul! Min billiga 500kronorsklocka från guldfynd har fungerat 10 gånger bättre. Skitklocka!

Nu åter till födelsedags"barnet" ;)

Inga kommentarer: