onsdag 11 november 2009

Målar hela världen!

Idag kom vi iväg till förskolan i bra tid. Detta tack vare att jag klev upp när klockan ringde. Plättlätt! Inget snoozande idag inte! Där blev det folkrekord idag tror jag. Inte har jag varit där när det varit så många barn, mammor o pappor iaf. Kul! Alla är så trevliga o snälla. O barnen är så påhittiga o gulliga :)

Så fort Siri somnat här hemma gick startskottet för operation målning av stapeln. denna gång ska det kletas på lite här o var. Har äntligen målat murstocken efter att vi installerade nya kaminen (ett år sedan) o gjorde nytt hål o kletade betong lite här o var. Nu är den vit o fin igen =) Hela i samma vit oxå, det är ju modernt säger dom ;)

Har även målat en vägg i badrummet, till. Två strykningar klara. Nu är hela badrummet vitt. Men behövs nog en tredje strykning. Så var det ju inte tänkt från början, men renoveringen där inne kommer dra ut på tiden....... Vill byta handfatet där inne oxå. Vill ha ett smalare dubbelfat, sen är jag nöjd ngr år till :)

Sen har Siri krävt uppmärksamhet ett tag. Men när L slutat jobba över o kommit hem kunde vi hjälpas åt! En slipa spacklet jag spacklade på vinden igår o en var nere med Siri. Vad lätt det går när man är två! När hon somnat satte jag oss båda i arbete. Vinden är målat ett lager, o nu har jag satt karln på att måla listerna. Han påminde nyss om att han ska upp o jobba imorrn. Får väl ta fram piskan imorrn igen =)

Skönt att lite projekt blir gjorda! Det har varit rejäl torka på det planet i .... ca 3 månader och 26 dagar. Det var nämligen sålänge sedan mina värkar satte igång.

1 kommentar:

Tessan sa...

Ja tack du får gärna höra efter med henne om hon vill ha =) annars får jag kasta det. Ja det är såå gott med lussebullar och pricken över i:et är ett stort glas med julmust! =)