fredag 13 november 2009

Snart klart! :)

Senaste dagarna har all Siris sovande tid nästan gått åt till målning för mig. T.o.m. hennes vakna tid i den mån det gått. Köpte en lite billigare färg på Coopen. Det fick vi ju sota för. Behövde rolla 3 lager istöllet för 2. Det tar faktiskt mkt längre tid, med målning o torktid. En sista gång i vindens tak så är målningen klar. Dags för hyllor, som L glömde köpa med sin hem idag.

Jag är med o dammsuger hela tiden. Efter varje litet moment däruppe. I hopp om att det är den sista, o att Siri kan flytta in. Men det är hela tiden små grejjer som ska göras. sen tänkte vi ju göra en fondvägg i hennes rum av något slag. Jag vill helst ha en fototapet med skog på. Det vägrar L. Han vill ha fondtapeter som inte jag tycker är fina. Så det förblir vitt ett tag till som allt annat vi inte kommer överens om hur vi ska måla/renovera/fixa :)

Den senaste veckan har jag o L sovit i Siris rum, på bäddsoffan. Allt för att inte störa Siri i sin nattsömn. Där inne kan man bl.a. ha lampan tänd o läsa o prata. Det är strängt förbjudet i hennes närvaro. Bläddrar man blad i boken/tidnignen börjar hon skruva på sig.

Ut med alla verktyg, stegar, gamla fönster, målarfärg o dammsugare. In med hyllorna. SEN kan alla textilier flytta tillbaka till sitt kära vindsutrymme som nu även ska hålla frosten borta. Då kan Siri flytta till sitt rum som ockuperas av annat just nu. Så innan helgen är slut borde det vara klart!

3 kommentarer:

Li sa...

Vilket projekt! Var ligger er vind egentligen? Har aldrig noterat någon sådan uppgång. Spännande med dolda utrymmen :)
Hoppas det kommer bilder på det hela när det är klart också. Jag håller med dig, skogstapet låter perfa!

Anna sa...

Jag håller också med, skogstapet kan inte gå fel!:)

E-line sa...

Nej, det finns ingen uppgång. det är en av våra sidovindar jag skriver om. Den ligger innanför flickrummet. Vi renoverade den 2007. Fint som attans blev det! Men de som gjorde det till en inredd sidovind isolerade inte tillräckligt. Så i vintras blev det frost på insidan av väggarna = handdukarna frös fast i väggen. O vi fick slipa ut ALLT!

Nu blir den fin o fräsch igen. Men itne så fin som det var för 2 år sedan.... :( Har inte orkat måla detaljer så som jag gjorde sist.