fredag 6 november 2009

Min vän Li

Ja, hon lever ett annat liv. Livet där man inte har körkort o drar iväg vart man vill, o när man vill! Men framförallt livet som inte kommit på hur enkelt, och framförallt gott, det är att baka!

Jag tror aldrig hon har bakat nått, den där Li. Kanske har hon bankat ut en färdigköpt pepparkaksdeg? För hon har nog ingen kavel? Jag har tjatat om att jag vill ha hemmagjorda muffins några gånger. Svaret har blivit att hon inte är nån hemmafru o minsann INTE ska baka!

Men idag!! Idag ska hon baka! Ni hörde rätt! Det ska bjudas på fikabröd hemma hos familjen Holmlund/Johansson! Det ska verkligen ritas kors i hennes tak idag! Alla kommer vara där o skåda!

Spännande!

Bilder ska naturligtvis tas, dagen till ära!

6 kommentarer:

Li sa...

Ja Herman står på bordet nu, redo att slukas. Måste säga att han ser bra smarrig ut. :)
Annars är jag inte så mycket för bullar och sådant faktiskt, därav mitt ointresse. Det känns liksom som att det inte är värt mödan. Kan lika gärna köpa då. Jag vägrar att baka "bara för att man ska". Särskilt svårt tycker jag dock inte att det är. Följer man receptet någorlunda så blir det bra. Precis som med matlagning.
Välkomna hit för bedömning!

E-line sa...

Hermankakan var supergod! Den var väldigt lyckad!

Men ärligt talat är det ju inte ofta du köper fikabröd heller.

Ska bli spännande att baka Herman om 10 dagar :)

Malin sa...

Tryffelsmet är ju jättegott,sluta gnäll! ;) Men de blir ännu godare om man lyckas få bollar utav den...så ett tips-LÄS RECEPTET ORDENTLIGT!!! hihi =D

Jempan sa...

hehehe, jag väljer att följa Eline på den elaka vägen. hur vet du om det är lätt att baka, bara man följer receptet? Du har väl inte bakat i hela ditt liv. Dessutom måste jag säga som en van bakare att det kan vara lurigt att baka beroende på vad man bakar.

Jempan sa...

måste göra ett tillägg, cred till li att hon vägrat detta med muffins, ska man nu göra sig ofoget att dra igång bakning kan man göra något gottare.

E-line sa...

Snicksnack Jempan! Muffins är jättegott o går att variera i oändlighet! Men framför allt; det går superfort! =)