tisdag 19 oktober 2010

Tjatet lönar sig

På förmiddagen åkte jag o siri till Coop för att fylla på kylen därhemma. Vedkorgen gapade nästintill tom så fick köpa med några säckar klabbar oxå. Väl hemma ställde jag in matpåsar o barn i hallen för att gå ut o lasta ur vedsäckarna. När jag kom in igen hade Siri varit snäll o hjälpt mig packa ur matpåsarna. Innehållet låg på golvet brevid påsarna. Där låg Lönneberga skinka, salt och ägg.. öppnade äggkartongen och visst, där var ett smackat ägg. Det var det inte när jag tittade i samma kartong i affären. Skyndade in till diskbänken o sanerade kartongen. men jag såg blöta långa spår på golvet. Kände på dem o det var inte vatten även om det var genomskinliga spår.... äggvita lite här o där från hallen och in till sofforna..

Siri måste ha packat ur äggen, gått med dem till sofforna, tappat dem, tagit upp dem o gått tillbaka med dem till där hon fann dem. allt för att inte verka skyldig!? :)

Vi tjatar mycket om att "gå tillbaka med den" här hemma nu. Och visst verkar det fungera! :)

En annan sak hon lärt sig är vad som ät ajja bajja. Då tittar hon på saken hon inte får ha, sen på mig, o gör ajjabajja fingret till MIG. Haha hon lär sig så mycket nu =)

Inga kommentarer: