torsdag 14 oktober 2010

Friska hälsningar!

Igår eftermiddag hade Siri haft feber i exakt 3 dagar. Och då vände det tvärrt! Efter hon sovit dryga tre timmar så läste vi lite böcker på hennes rum. Hon fick syn på en banan i en bok o pekade. Vill du ha banan frågade jag, då reste hon sig o gick till grinden. Hon skulle ner o ha banan! Hon fick i sig nästan en hel vilket är mer än vad hon ätit på alla de här dagara ungefär. Efter bananen öppnade vi Olles brev o så vräkte hon i sig Olles medicin. Sen gick det bara bättre o bättre. Hon åt t.o.m. kvällsmat.

Inga uppvak inatt o en trevlig o glatt pratande Siri hörde jag imorse, istället för den skållheta o surt skrikande... Har inte tagit någon temp, men nu är hon frisk!! :)

Vi knatade iväg till hästarna och tittade på var o en en lång stund. När S var bebis tyckte hon de var lite (mycket) läskiga. Antagligen för de är så hiskeligt stora. Nu ska hon gå fram o klappa o river av gräs o sträcker fram till dem. Men då är det jag som hindrar henne lite. Jag tycker de är väldigt stora o ganska läskiga ibland. De har ju så stora tänder o man vet inte riktigt om de ska ta det man bjussar på ur handen med deras stora läppar eller om tänderna 0,5 cm därifrån ska ta sig ett bett.  Men jag brukar iaf låta dem lukta på mig o klappa lite så Siri inte blir en fegis. Brukar såklart skylla på att elstängslet är det läskiga i hästhagen...

Efter vi hade plockat fickorna fulla med kastanjer att lägga i utomhurbrukorna gick vi hem o åt lunch. Skickar en bild från mobilen, om jag kan välja en.

Inga kommentarer: