lördag 2 oktober 2010

Taket

Idag åkte Siri till sin farmor för övernattning. Det har varit underbart att få hjälpa till lite med taket även om jag inte har klättrat där uppe. Det är en hel del som ska göras på marken oxå! Med en klåfringrig Siri och flera lass med skit och gammla brädor med spik i har det inte gått o hjälpa till ute förren nu. Men jag har ju styrt över allas magsäckar. Det ska fikas o ätas ibland oxå.

Middagen för killarna är förberedd och jag ska nu hoppa in i duschen för o åka iväg på inflyttningsfest hos lillebror o Bettan. men det blir lugnt. Tänkte gå upp tidigt och hjälpa till imorrn bitti innan jag hämtar hem yrvädret.

Läget på taket är annars ganska bra om jag förstått det rätt. Det har hittats en del murkna plankor som har bytts ut och så har det saknats isolering (helt!) i en vägg inne på toan... det har oxå ordnats. Saker som inte ingår i planeringen men som måste göras. Nu bankar de på som vanligt däruppe. Ska bli skönt o slippa i flera timmar i sträck :) Har haft lite problem med huvudvärk på sistone. Tyvärr började det innan hamrarna började banka...

Inga kommentarer: