fredag 15 oktober 2010

Fortfarande fredag.

Jag har börjat med ett fönster. Det blir, som vanligt när det gäller mig, en snabb med behövlig renovering. Larsa kallar mig ofta "Snabbt o fel" men jag hävdar att det är "snabbt o Gjort!" Nu är det iaf. påbörjat o kan inte lämnas såhär i vinter. Jag har skrapat, pillat bort kitt, slipat o oljat. Så nästa steg är kittning o sen målning. Allt sker på plats, för ett skönare inomhusklimat....

Men dessa torktider sinkar mig! Jag har hotat L med att strunta i alla torktider o han svarade att det inte skulle förvåna honom...

Vi hann med en sväng inne i stan idag. Hälsade på en favvoaffär och en favvoLinnea. Siri gillade hennes enorma spetslampa i taket, systerdotterns babygym som man kunde använda som gammaldags rullator och  lyfta fram, telefonen och såklart ostbollarna.

Påvägen hem köpte vi med kvällsmat. Vi fick vänta 40 minuter på den..... De första 30 minuterna gick väldigt bra. S gick fram o tillbaka o pratade med alla som väntade på mat. Hon hittade en liten flicka att klappa på benet och en pojke som ville hålla hennes hand. Men de sista 10 minuterna fick vi titta på bilder o film i mobilen för att sysselsätta damen..... Hon ville svara i andras mobilen o gav glatt bort mina rikskuponger som hon fått låna i väntan på betalning. Tur så gav alla tillbaka dem till henne så vi slapp diska där bakom ikväll ;)

Inga kommentarer: