onsdag 16 december 2009

Starta och avsluta dagen med snöskottning

Herregud vad mycket snö det kom inatt! Safira förvandlas till en lovikavante som kramat 1000 snöbollar på 5 minuter ute. Sen smälter allt av henne sakta, men säkert, inne.

Tänkte åka till Marieberg idag innan Limpans kalas. Blev erbjuden barnvakt av Gunilla och kunde verkligen inte tacka nej. Skulle bara skotta lite så man kom fram till bilen typ, rasta Safira, slå in paket, mata Siri, köpa fler julfrimärken, posta julkorten och SEN lämna Siri o Safira. Då var det inte mycket tid kvar till shoppingen. En timme närmare bestämt. Valde affär noga, där fanns julklappar för alla åldrar! Bra val av mig alltså.

Eftersom de små hade det så bra hos sin farmor passade jag på att njuta av min barnfria stund även hemma hos Limpan. Det är så skönt att få vara ensam ibland!! Tack Gunilla! =) Nu kunde jag hjälpa och leka med de andra. Annars har man händerna fulla som det är.. Amos börjar bli en så stor pojke. Äter mat, kryper o står. Fick mysa lite med honom innan det var dags att hämta restan av familjen o röra sig hemmåt igen.

Nu har jag rensat ur foton från en månad till. Orkar inte mer idag. Nu ska jag tvätta en maskin vitt som stinker gammal mjölk, äta middag från min kära vän Rosalie Deli ;) Och sen fortsätta skottningen. Nåde den som släpper ner mer snö inatt!

Fuskade lite och körde upp o ner på uppfarten med bilen. Platt snö tar nästan ingen plats =)

2 kommentarer:

Malin sa...

Bilar är bra ibland,tex till att platta till snön... ;)

Erik sa...

Platt snö är bra snö! =)