söndag 27 december 2009

Alla är lediga :)

Mormor Lena är på julbesök och det blir inte mycket tid över till att sitta vid datorn. Och så ska man leka med Siri o Safira mellan skottningarna ;)

Igår var jag o Li på stan hela dagen. Jätteskönt att bara vara vi två. Det handlades en del och jag gjorde några fynd. Det finaste jag köpte var det ingen rea på såklart. Ett par varma geopardskor till Siri med små rosa rosetter på.

Mamma har fått nos för en hund. En Safirig hund. Igår var de på låång promenad, utan mobil. 2 timmar var de borta. När de kom hem var det nån som var trött :)

Har inga planer för dagen utan glider mest runt. mamma har hand om Siri. Byter blöjor, ser till att hon sover när hon ska, nattar o gomorrar =) De trivs ihop de där två. Eller tre, Safira buttar sig in och är med oxå.

Det blir nog en promenad i skogen efter lunch. Kanske slänger jag in nån bild från mobilen sen oxå!

Vi har föresten bokat tid hos fotografen oxå. 4:e januari är det dags. Kommer bli två svåra beslut att bestämma vad jag o lillan ska ha på sig! Får Safira följa med? Vad ska hon isf ha på sig? ;P

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ! Vilken gullig familj Du har ! Här kommer receptet på min jullimpa: 3 dl rågmjöl, 4 1/2 dl vetemjöl, 1 1/2 tsk bakpulver, 1 1/2 tsk anis, 1 tsk bikarbonat, 1 dl ljus sirap, 3 dl filmjölk, 1 1/2 dl mjölk, ev 1/2 - 1 tsk salt) Blanda ihop alltsammans. In i en smord form. Sätt in formen i kall ugn på botten utan galler. 175 grader i ca 50-60 minuter. Lycka till ! God fortsättning ! Yvonne

Li sa...

Klart Saffran ska med! Något raffigt från hennes lillasysters garderob kanske?
Jag tror Lena var den trötte, Safira verkar ha ungefär samma energi som en duracellkanin. Ostoppbar! Mysigt med mormor i huset. Skönt att slippa bajsblöjor också :D

Kan du inte förresten ändra kommentarsinställningarna så det blir helsida istället för popup? Då kan man se inlägget samtidigt som man kommenterar. Jag glömmer ju hälften jag tänkt skriva jämt :)

E-line sa...

Hej Yvonne! Tack, och vad kul att du hittat hit :)
Ska baka din goda limpa så fort jag köpt hem anis. Den verkar ju superenkel! Men jag ska inte uttala mig än.....

Li: Du har så rätt. Hon är ostoppbar! Vill ha mina pop upisar. Gillar inte som ni andra har... det går inte att backa. Men popup är det bara att stänga rutan och fortsätta läsa andra blogginlägg. Jag förstår dilemmat, och tycker det vore bra att kunna skumma igenom inlägget igen, men det överväger tyvärr inte, än :P Kanske kan du växla mellan dina internetfönster? ;)

Anonym sa...

Fniss.. Inte så lätt att hitta tillbaka hit ! Är inte så himla haj på den nya tekniken, fast kanske snäppet bättre än Far Din : ) Tur att jag har en 17-årig Sara hemma som kan hjälpa till när det behövs ! Jag har lovat att skjutsa Er när Ni ska ut och äta.. är nog lugnast om Morfar tar hand om lilla Siri... Sara, som TROR att hon vill ha en hund, kan ju ta hand om jycken. Vi ses ! Yvonne

E-line sa...

Det är inte svårt att vara bättre än min far på datorer och teknik haha!

Trevligt med egen chaufför! Men han ska få öva på att lägga henne nån gång till innan vi bokar bord.

Klart Sara ska ha en hund. Det är ju människans bästa vän :P Men det kräver lite pusslande ibland!