lördag 12 december 2009

Siri träffade Gud och Jesus hemma hos dom.

Vi hade babysångsavslutning i Axbergs kyrka igår. Många tomtar var det! Även endel tärnor och pepparkaksgubbar (och gummor). Larsa kunde tyvärr inte medverka denna gången heller. Kanske nästa termin får ett besök av honom....

På bilden nedan ser vi bl.a. Fridolf, Moa och Wilma.




Liam & Siri:


Efteråt bjöds det på kaffe i församlingshemmet. Traskade dit med Siri innanför jackan. Orkade inte knöla på henne overallen för att gå 30 meter ute. Eftersom jag (och alla andra! Ingen kunde ha missat!) kände en kraftig stank skyndade jag mig in på toaletten o böt blöja på damen. Det var inte hon som stank. När jag kom ut igen hade alla satt sig i sina grupper. Borden var knökfulla. Vi fick sätta oss där vi fick plats. Det var en trevlig pappa och två mammor som bara pratade med varandra, och så några barn. Siri hittade en kompis på hennes sätt. Hon stirrade ut henne. Tillslut kom mamman till den andra bebisen fram till oss (de satt vid ett annat bord) och de fick glo lite på nära håll. Siri sträckte ut handen och fick gensvar. Härligt!

Det är bra knöligt att klä av o på sig (och Siri) när det bara finns stengolv, eller smutsiga golv att tillgå. Men personalen blir alltid glad när de får hålla (inte mig, Siri). Har fått för mig att det blir enklare när de kan sitta... (?)







Blir det det? Va, va, va, va???

3 kommentarer:

Li sa...

Lättare? Nja, snarare tvärtom.. beroende på om de gillar att klä på sig eller inte såklart. Gör de inte det så kan man räkna med ålningar och snabba kast med liten stark unge som väger bly. Ungefär så.

Jempan sa...

väldigt knöligt alltså, tur att du skrev det två gånger för att verkligen understrycka knöligheten ;P

Malin sa...

Har öppet som vanligt nästa vecka..men julveckan är det stängt hela veckan. =)