tisdag 15 december 2009

Fiskat!

Det tar aldrig slut! Jag sitter o väljer ut de bästa bilderna jag tagit, som ska framkallas. 1:a augusti fram till nu..... Jag har bara kommit till oktober och är redan less på det!! men mycket fina bilder finns det =)

Måste se till o framkalla då o då så det verkligen blir gjort. Oftast går det ett år innan jag tar mig i kragen. Då är det INTE kul att gå igenom allt... Så ska jag flitigare lägga över bilderna till den externa hårddisken. Utifall datorn kraschar, för fjärde gången..... Man vet ju aldrig!

Idag har vi varit ute o lekt i snön! Safira älskar tre saker här i livet.
1. Den döda kycklingen
2. Frolic
3. Snö

Tyvärr får hon inte ha kycklingen mer p.g.a. att hon inte kunde uppföra sig. Hon trodde hon hade fått barn o började dalta med det döda gummistycket, producerade mjölk till den o sånt. Nej, det var inte OK. Få fort man pratar om kyckling så spetsar hon öronen.

Siri och jag stack till storstan o inhandlade sushi till mig o grannen. Vi sitter ofta och fantiserar om det men nu blev det alltså verklighet. Smakade gott med kall död fisk denna vintriga och kalla tisdag. Sedan lekte vi med Alice alla leksaker medans hon sov o inget visste. Siri lämnade en kräka här o där för att göra henne förbannad ;P Tack Susanne för trevligt sällskap!

Siri kräks småskvättar hela tiden. Allt hon och jag har på oss eller vidrör åker i tvätt i slutet av dagarna, om inte innan. När hon ätit gröt däremot stannar det bättre i magen. Hon äter det som mellanmål mest nu, men ska nog försöka öka på det. Samtidigt är det så enkelt och smidigt att ge henne flaskan...

Ang. sushin så köpte jag mig en extra portion att ha till imorrn. Då Larsa ligger borta lagar jag oftast ingen mat utan lever på mackor lr annat som går snabbt.... Men när kvällen kom o jag såg de små fisk o rispaketen i kylen slank de ner med en väldig fart! Safira hjälpte till.

Bäst att krypa till sängs nu så man orkar med att fira Limpan som fyller 25 imorrn (idag) Grattis Linn!!

Inga kommentarer: