onsdag 30 december 2009

Nyår 08/09...

Imorgon är det nyårsafton. Det har dykt upp fler inbjudningar än någonsin. Men vi har enats om att åka hem till Monica tjockmage o Crille i Kumla. Där fanns stjärterum för barn och djur. Det är ju jag o Larsa, så det passade bra ;)

Tänkte bjuda på ett kort urklipp ur min förra nyårsafton. Jag var gravid och fick inte skåla i skumpa. Köpte med en stooooor Pommacflaska till Togge o Carro. När vi anlände till Lillån och jag tänkte öppna jätteflaskan och börja mitt smuttande kom Larsa på att jag inte fick öppna den förren på 12-slaget. Då skulle den sprutas ut i takt med raketerna som blommade på himmlen. Sagt och gjort. Jag höll mig till saft och annat festligt..... men muttrade då o då om flaskan...

Klockan blev ju ganska snart 12 och vi gick ut för att skåla o skjuta upp ett gäng raketer. Flaskan öppnades o hälften hamnade på backen. Precis som beräknat. Vid den här tidpunkten var alla glada och drack sitt, så ingen var så intresserad av min avslagna pommac som flera personer halsat ur. Inte jag heller.

Iår är det jag som ska tvinga gravida att invänta 12-slaget, förstöra deras dryck och sedan åka hem :) För gravida, det finns det gott om!

Gott Nytt År!!

Inga kommentarer: