söndag 13 december 2009

Lucia utan lucia...

fast jag såg henne på TV imorse.

Det blev som jag trodde, fast kanske ännu trevligare =) Jennie, som hade bestämt dag åt oss, hade missat/glömt det. När vi ringde efter henne fick hon lägga på ett kol. Men hon var här snabbt med hela familjen.

Vi åt julskinkesmörgåsar med senap o rödbetssallad på. Skinkan blev kanongod!! Det är nog den bästa jag ätit och jag kommer nog få köpa en till innan jul tror jag. Fast denna var på 3 kg o Larsa inte brukar hjälpa mig äta den.... Så god var den! :) Mackan, som inte ätit julskinka på 5 år, (för att han inte gillar´t) smakade och den fick bara bra betyg :) Den franska julkolan (som jag hittade recept på internet idag) var inte heller så tokig.

Det var ju egentligen tjejernas kväll, så Larsa gick ut i garaget när den första anlände. (Det var hans idé, jag körde inte ut honom ;) ) Men så var både Mackan o Martin med. Vilket såklart gjorde kvällen ännu trevligare. L höll på därute utan vetskap... o han fick mkt gjort =) Innan alla åkte hem kom han in o fikade kort med oss.



Amos kröp glatt runt o försökte få tag på Safira, som gjorde allt för att hålla sig undan de opålitliga barnhänderna ;) (på bilden vill han bara få tag på Limpan)

Matstund för Eilie och Safira nosar igenom klapparna för att se om något var till henne. Tyvärr inte.
Familjen Holmlund/Johansson.

3 kommentarer:

Jempan sa...

Det var mycket trevligt. Tack för mat och underhållning! Det var inte riktigt lika underhållande att kolla på bilden med den där feta tjejen i grå tröja som ammar sitt söta lilla barn...

E-line sa...

Jag såg ingen fet tjej. Bara en som dubblat sin egen vikt på 4-5 månader =)

Susanne sa...

Hur går det för vår sushi??

Lär ju INTE ta med huliganerna till ett sushi-ställe... Alternativet är ju att du åker och införskaffar och så kan vi vräka i oss när dom somnat runt 13 tiden nån dag. Vad tror du om det??
Kan inte på onsdag...

Bad på torsdag om du ska hänga med!