tisdag 8 december 2009

Hjärtat

Larsa slängde sina sista linser i lördags. Sen dess har han varit blind igen. Imorrn (senare idag) är det dags! Det ska skäras i hans hornhinna. Lyfta lite, lasra lite, pussla tillbaka som det var. Hoppas det går bra!! Jag tror jag är nervösare än han är. Men det är klart, Harry Potter klarar väl allt ;)

Eftersom vi inte fått vår bil än blir morgondagen lite krångligare än planerat. Det blir taxi till operationsbordet o så får vi kanske hämta vår bil efteråt. Vet ju inte hur ont han har. Om vi måste åka direkt hem med den lljuskänslige farbrorn? Jag och barnvagnen får iaf agera ledsagare till honom. Men det ska tydligen gå att jobba dagen efter. Tiden får utvisa.

Jag har spejjat upp på den riktiga vinden idag. Där var det gott om sågspån och gummistövlar(!) Ja, jag såg nog 3 st olika! Såg även en blomkruka med gamla blommor i och hör o häpna, det stack upp lite gammal hederlig strumpbyxa ur spånet. Vill inte veta vad som döljer sig där så klättrade genast ner på stegen o stängde dörren. Kanske lite extra hårt.

(Jag såg även det jag letade efter, kablar.....)

3 kommentarer:

Jempan sa...

Åh!!! du har ett lik på vinden! Jag/vi kan hämta och skjutsa er till sjukhuset om ni vill, jag ringer imorgonbitti och frågar. om jag kommer ihåg. annars får ni ringa oss.

E-line sa...

Tack Jennie! Men ni behöver inte sitta o åka en hel massa mil för att skjutsa oss en mil. Jag har redan bokat taxi, blir nog smidigast. Men JAG är nervös :-/

Jempan sa...

Ja jag förstår det, skulle jag också vara om Martin skulle göra dylikt. hoppas att allt har gått bra. Vi kan väl höras? Linn kommer hit och bakar imorgon vill du/ni joina?