tisdag 8 december 2009

Han kan se!!

Det är fantastiskt! Nu är det gjort. Vi tog taxi in till Synsam där operationen skulle äga rum. Det var ju meningen att jag o Siri skulle gå runt på stan o glutta medans L dansa på bordet (låg på operationsbordet). Men eftersom det var lite småvändor in i små undersökningsrum och väntande i väntrummet om vartannat så blev vi kvar med den fantasktiskt trevliga personalen, det stora fruktfatet och de trevliga patienterna oxå för den delen. Själva operationen tog inte mer än 10 minuter.

Han fick bedövningssalva i ögonen och en Stesolid (lugnande) innan det var dags. När han kom ut såg han redan ganska bra, men lite suddigt som om han hade gelé i ögonen. Sen har det blivit bättre o bättre, snabbt! Nu ser han bätte än han gjorde med sina gamla Harry Potter glasögon. Han har inget ont heller. Vi passade på att äta lunch på stan och korta armbandet på min nya klocka innan vi tog en bulle hem igen. Eftersom bilen inte blev klar i tid.

Väl hemma så somnade han som en stenmur. Sov o sov. Verkstan ringde o meddelade att bilen var klar. Jag trodde han somnade mitt i samtalet med tillslut gav han ifrån mig några sluddriga ord till :) Brorsan kom o hämtade mig o Siri o vi åkte o hämtade den efterlängtade, men förbannade bilen påengång. Jag tror den blev bra. Det är så mörkt ute och bilen är så smutsig så får se imorrn i dagsljus. Såg nämligen ut som om färgnyansen blivit lite..... fel. Men får se imorrn! Det syns verkligen vilken lykta som är ny, då den skriker NYYYY! Och den andra är matt o grå av väder o vind... När det lugnat ner sig lite får jag väl krascha den sidan oxå, då även skärmen är rostig o i behov av en makeover ;P Får se till o ställa nånting framför som oxå behöver renoveras. Kanske båten. Imorrn kommer firman som ska laga det lilla på huset. Men de ska nog bara titta, först.

Kollade just hur det går för datorn. Där stod det att den är påväg tillbaka till Siba och att moderkortet är utbytt, samt bios uppdaterat. Detta är tredje gången de gör just detta. Varför skulle det hålla just den här gången? Men man ska väl aldrig säga aldrig. Blir det en fjärde gång för just detta fel så skulle vi få en ny, så man kan ju alltid hoppas.

Nu blire kvällsgång med lillfisen. Får se om det kommer nått bajj.

1 kommentar:

Malin sa...

Skönt att det verkar gått bra med ögonen! Lite otäckt sånt där,när man inte vet hur olika personer reagerar.Skulle också vilja göra en sån operation,men e för feg...för tänk om... Jaja,får hålla mig till glajjerna ett tag till. ;)